Wednesday, May 2, 2012

送你一朵紫色浪漫的~~玫瑰紫薯包子(Rose Shape Purple Sweet Potato Steam Buns)

托朋友的朋友去巴剎買紫薯
第一次買不成
她說賣薯的阿嫂沒有貨
紫薯很少能看得見
在巴剎的販攤也很難買到
因為這算是稀有品種
真的
我走遍所有超市
都沒看見
唯有巴剎我還沒去找過
因為沒時間
而且我的家離最近的巴剎也有一段距離

第二次請求
終於買到了
她說很難得這次阿嫂有賣
也剩不多
幸虧去的早
不然也買不到
到後來我付錢給她
她竟然不收錢
她說我常常請她家吃自家做的好吃蛋糕、麵包
這些紫薯不算什麼
我感覺到不好意思
下次要求她再幫我買的話
我該如何開口呢?

能做出好吃的美食
我會不吝嗇的請身邊朋友、親戚、鄰居吃
因為在家的主人對好吃不好吃的
都不會多說幾句
稱讚的話很難聽得見
唯有轉換目標
讓身邊的外人稱讚
哈哈哈哈哈!!

不過這次的包子這是實驗版
不敢拿去送人
做好了
放進冰廚內
等肚子餓了才蒸來吃
朋友,等我下次做的包子
自己有信心時
再請妳們吃哦
抱歉!





玫瑰紫薯包子
(食譜來源:Aroma)

材料:
香港包粉 250g
即溶酵母 11/2茶匙
發粉 1/2茶匙
奶粉 2大匙
細砂糖 3大匙
鹽 1/4茶匙
紫薯 150g 
清水 150ml
白油 1大匙

餡料:
紫薯 150g
細砂糖 2大匙
水 2大匙

做法:
1.)餡料:紫薯煮軟,趁熱用叉壓爛。把細砂糖和水加入,攪拌均勻。冷卻後,分割每粒10g,搓圓。
2.)包體:紫薯煮軟,趁熱用叉壓爛。待冷。
3.)在攪拌盆內,倒入所有材料,除白油,攪拌均勻。
4.)加入白油,繼續攪拌至麵團不粘手,分割每粒50g。
5.)把分割後的麵團,用擀麵棍擀扁約10cm。
6.)之後,做法如下:


7.)包好後,用一塊擰乾水份的濕布覆蓋着,讓麵團休息30分鐘。
8.)把蒸鍋的水煮滾,把包子放入,以中火蒸15分鐘至熟。

**我貪心,在包體的紫薯分量放到250g,麵團很粘手,所以顏色也比較深,我可沒加任何色素哦
**我也貪心,餡料的紫薯我也增加到300g.。。哈哈哈哈



11 comments:

既然来到,别潜水哦。。。留下只字片言吧。。。^^
It's my pleasure to have you here ,please leave a message if you really enjoy^^

  1. 好漂亮的花哦!
    我很不客气的拿了几朵回家.
    呵呵。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. sean:謝謝你喜歡哦。。。哈哈哈哈^^

      Delete
  2. Hello from France
    I am very happy to welcome you!
    Your blog is accepted in the MALAYSIA section in a minute!
    PLEASE MADE FOLLOWED OUR BLOG 'DIRECTORY"
    On the right side with the books of green! You will find the country with the names of blogs by Country
    The creation of this new blog "directory", allow a rapprochement between different countries, knowledge of different cultures and share traditions.et us different passions, fashion, paintings, crafts, cooking, photography, poetry and so be able to find in different countries in other people with similar passions.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world.
    The more people and more opportunities that will, yes, I confess, I need people to know this blog!
    You are in some way the Ambassador of this blog and your Country.
    This is not a personal blog, I create for all to enjoy
    It is you also have to make known after your contacts and friends in your blog domain, the success of this blog, depends all Participants.
    So during your next comments with your friends ask them to come in the 'Directory' by joining in joining in our comments:
    *** I am in the directory come join me! http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/ ***
    You want this directory is more important? help me to make it grow
    Your blog is in the list MALAYSIA and I hope this list will grow very quickly
    Regards
    Chris
    We ask that you follow our blog and place a badge of your choice has to know the "directory" to your friends to put on your blog
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/19/120319072128505749603643.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/24/1203240217091250289621842.png
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/26/1203260602581250289633006.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/28/120328020518505749640557.gif

    If you wish to know the blog of your friends, send me their urls


    PLEASE MADE FOLLOWED OUR BLOG 'DIRECTORY"

    ReplyDelete
  3. Fion, 紫玫瑰好浪漫晔。。。
    真巧我也做了这个。。是黄玫瑰。。应为是黄甜署做的。。:)
    也跟你一样。。收者自己慢慢吃 (^o^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mui mui:我們心有靈犀一點通哦。。。哈哈哈哈

      Delete
  4. 很可爱的包子=)
    我也想买紫薯,一直没有买到。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 莎莎:真的很難看到它的踪影,我找了多久才找到啊。。。
      王天不負有心人,所以你一定也能買到的^^

      Delete
  5. 我在书局看到这花时,也被它吸引了。
    紫薯的颜色真出色,你做得很好看也。。。:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sherleen:紫薯的顏色真的很美,幸虧這是天然色素,所以也吃得安心。。哈哈^^

      Delete
  6. wa~~~谢谢你送我那么美花在FB我好喜欢,我看了都不拾得吃。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 妳現在才收到啊?是不是已經壞掉了?哈哈哈哈
      真高興妳喜歡^^

      Delete
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...